tisdag, juni 12, 2007

Fundering 58

Hur många mejl kan man få från en dag till nästa?
Jo, när jag öppnade min inkorg på jobb imorse så hade jag 160 olästa mejl!!! Inte spam alltså, utan riktiga mejl. Måste vara något slags nytt rekord :S

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men nu har jag hanterat nästan alla mejl plus de 40 som kommit in under dagen! *skrattar ett besatt, galet skratt* "They´re coming to take me away haha hoho..."

Mycket att göra? Näää, hur kan ni tro det? *fnissar vansinnigt*

Det blev ju inte bättre av att jag fick gå ifrån tidigt igår för att gå till tandhygienisten (så nu är tänderna rena och plånboken tom) plus att jag försov mig en timme imorse...

Men nu är ännu en varm dag snart tillända!
I helgen har det varit uppemot 30 grader varmt. Det var skönt när jag och min kollega drog ut på stan för att svira lite i fredags kväll :)
Det var mindre skönt i lördags när jag efter fem timmars sömn fick sätta mig i en bil utan vare sig AC eller fläkt och åka halva Skåne runt...
Varför ska alltid solen skina in på min sida? Men tur är väl det, för min värmekänsliga älskling hade väl svimmat vid ratten annars :)
Iallafall, vi hann både med att se var svägerskan bor nu, träffa min pappa och vara hemma hos svärfar där det meckades med bilen och åts gott :)

I söndags slappade vi seriöst i vår 30-gradiga lägenhet. Både skönt och jobbigt.
Igår dammsög jag hela lägenheten i värmen, inte lika skoj. Fast älsklingen verkade uppskatta att jag dammsög enbart iklädd underkläder ;)
Men nu säger de att det är slut på det roliga, det ska bli 17 grader och regn. Så en riktig juni med andra ord :)

Nästa vecka är det midsommar och vi ska hem till mamma som vanligt :) Gratis är alltid gott! (Det brukar vara himla skoj att träffa släkt och vänner också förstås.)

Nu måste jag avsluta arbetet så jag kan cykla hem och äta god sommarmiddag med min darling :)

Ha det bra därute!
//J

PS Jag såg idag att jag har haft 1000 helt unika besökare sedan jag slängde in räknaren i slutet av januari, ville bara tacka för att ni läser!!! (Men det är ännu roligare när ni kommenterar!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Massor av kärlek till min älskling! *gosa*

Jonna sa...

Tack vännen min, nu ger jag upp och kommer hem :D

Lilla Duktig sa...

Visst är kommentarer da shit?
Många av mina polare säger att de läser min blogg och skrattar hjärtligt - men de kommenterar fan aldrig. Bör jag straffa dem? Eller börjar jag bli sådär klädsamt bloggalen?

Jonna sa...

Skittråkigt ju! Jag har också några som gör lite så, fast de kommenterar på medlemssajter där vi är medlemmar istället. Mycket nytta kommentarerna gör där då; det är ju här jag vill ha dem!
Vi är nog klädsamt bloggalna båda två, men straffa kompisarna är väl inte galet? ;)

Anonym sa...

GUD vad många mail!! Mitt rekord är 16 över en natt, 249 om man räknar med spammen...

Jonna sa...

Jo, jag tyckte också att det var lite överdrivet :) Men alla var jobbmejl med korta instruktioner om det projekt jag håller på med just nu. På min privata mejl har jag inte fått särskilt många över en natt.