onsdag, juni 20, 2007

Fundering 60

Hur ska jag orka två veckor till?
Hinner verkligen inte blogga, men gör det ändå.

Stress, panik och hysteri - det är tre ord som beskriver min nuvarande arbetssituation rätt så bra.
Dessutom har jag stora sömnproblem...
Ja, det är synd om mig, och bloggen är ett utmärkt ställe att gnälla av sig på.

Var kan vi börja? Jo, i fredags natt skrev jag ju sist.
Okej, den natten fick jag faktiskt sova kanske åtta timmar (dock inte i ett sträck).
I lördags var jag och älsklingen och shoppade en runda på eftermiddagen och på kvällen åkte vi hem till A&P som bjöd på middag. Det blev sent och jag och A hade alldeles för roligt med vin och drinkar så man var ju bra påstruken när man kom hem tidigt på morgonen. Tur att älsklingen körde oss hem :) När jag somnat vaknade jag ganska kvickt igen och sedan blev det till att sova på toaletten om vi säger så...
Inte så mysigt, men tack till älsklingen som tog hand om mig :) *Puss på dig*

Efter ca sex timmars extremt dålig "fyllesömn" så gick jag upp, duschade och åkte till kontoret för att slutföra två projekt som jag blivit inkallad för. Det slutade med att jag och mina kollegor fick jobba till halv ett på natten. Elva timmar tog det... Dessutom har jag ca 10 timmars vanlig övertid med de projekten sedan förra och förrförra veckan. Snacka om att planeringen för hur lång tid det skulle ta inte stämde.

I måndags morse åkte jag till flygplatsen och flög till Stockholm med de viktiga dokumenten som vi hade kämpat för att få fram dagen innan. Sedan fick jag gå och dra på Arlanda i drygt två timmar innan det var dags att flyga hem igen. Tack till älsklingen igen som kunde både lämna och hämta mig på flygplatsen. :)

Och igår jobbade vi som vanligt, men på kvällen skulle vi ha lite sommarfest med arbetsplatsen. Så vi travade ut på stan och åt och drack mycket och gott och länge på företagets bekostnad :D
Kändes som en bra lön! Tyvärr kunde jag inte sova inatt heller, och funderar därför som första meningen lyder...

Nu har vi ännu ett lika stort projekt och jag vet att om en och en halv vecka ska jag flyga med dokument till norrland. Tiden innan dess lär väl bli vansinnig. Hoppas ni förstår om jag inte kan uppdatera så ofta!

Just nu ser jag mest fram emot en långhelg som börjar med en härlig midsommarfest hos min mamma och hennes man, brukar alltid vara jättekul!
Och sedan, förhoppningsvis någon dag i helgen så drömmer jag om att få sova tills jag vaknar av mig själv!
Och sedan då, om två veckor lite drygt, kommer min födelsedag att kickstarta min fyraveckors semester :D

Ha det bra, och mindre stressigt än jag därute!

//J

6 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Kämpa på tjejen!
Tänk på den hägrande semestern! Ska du åka någonstans?

Jonna sa...

Nja, jag ska till Danmark en helg och se Metallica åtminstone :) Sen har jag inte planerat mer, tycker om att bara vara hemma, vi har ju bra badmöjligheter och uteserveringar och vackra parker här hemma i stan så det duger bra till mig :)

Anonym sa...

Du ska få sova hur mycket du vill i helgen ;) *possa*

Anonym sa...

wow, det är helknasigt när man inte får sova.
Tillslut slumrar man till på bussen, på cafe och på arbetets toalett.

Vad arbetar du med, har glömt. Jag vet att du för..5 år sedan arbetade i en datorbutik.

hoppas du får traditionellt slappa på midsommar.

Jonna sa...

Abe: Tack sötis :)

Zabbat: Jo, på toan och bussen har man slumrat mycket de senaste veckorna. Man tenderar att överkonsumera kaffe också...
Jag jobbar som försäljningsassistent på kontor hos ett grossistföretag. Jag började här för sju år sedan efter att jag slutade i datorbutiken :) Time flies when you're working hard :)
Jag lovar att slappa hårt och ha det bra, och det får du också ha!

Anonym sa...

Åh herrejisses vad jobbigt du har det.. det påminner om kaostiden i skolan, med 4 prov och 8 inlämningar på samma vecka.. inte bra :S Men klart du tar dig igenom dessa två veckor, du är stark ju! Kram

PS: Isfolket rules! :P