torsdag, juli 05, 2007

Fundering 65

Varför gör man så mycket konstiga saker när man sover?

Imorse vaknade jag med tre djupa nagelmärken i bröstet, uppenbarligen hade jag borrat in mina lite för långa naglar i huden där medan jag sov... Det var inte skönt kan jag meddela. Varför vaknar man inte av sånt?

Härom veckan sprutade jag mig själv i ansiktet med vatten från en blomspruta, i sömne det också. Japp, jag greppade blomsprutan och gav mig själv en rejäl dusch rakt i ögat och näsan.
Hur? Jo, eftersom vi har två katter varav den ena fortfarande är liten så måste man ha ett sätt att "fya" när de gör fel - som de reagerar på. I vårt fall har vi valt en blomspruta fylld med vatten som sprutas på kattens rygg när den gör fel. Fungerar inte alltid men för det mesta.
Som den lilla katten då, på morgnarna. Hon har fått för sig att det är lämpligt att klättra på elementet med klorna ute, helst klockan sex på morgonen. Förutom att det väcker mig så väcker det antagligen alla grannar också. Klättrandet leder sedan upp på fönsterkarmen där hon brukar välta ner minst en av de tre blomkrukorna, om jag inte hinner fånga dem alternativt skrämma bort henne innan hon kommer så långt.
Man får vara ganska akrobatisk och reagera direkt, även om man då fortfarande skulle råka sova. Därför har vi blomsprutan intill sängen så man lätt kan greppa den och snabbt spruta lite vatten på katten som då rusar iväg.
Men om man fortfarande sover kan det då resultera i att man vänder flaskan åt fel håll och därmed sprutar sig själv i ansiktet.
Fast det var ett effektivt sätt att vakna iallafall. Skulle ha behövt det igår och idag eftersom jag försovit mig båda morgnarna...

Det märks att jag behöver semester nu :)
Ha en bra dag!
//J

PS Fy fan för vädret idag, mörker ackompangerat av rena monsunregnet... Känns som mitten av november istället för början av juli. Hoppas solen skiner någon gång under semestern iallafall!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jupp, känns onekligen som början på hösten.

Anonym sa...

Haha ja, vem vet vad man gör i sömnen? Imorse vaknade jag med benet vikt under mig och kunde knappt räta ut det... :P

Anonym sa...

Grattis i efterskott förresten!! KRAM!

Jonna sa...

Tack så mycket :)