onsdag, juli 25, 2007

Fundering 69

När ska jag få fika med Jennster då?
Min kära väninna som fyllde år för ett tag sedan har fortfarande inte haft tid med mig *retas*

You Are a Plain Ole Cup of Joe

But don't think plain - instead think, uncomplicated
You're a low maintenance kind of girl... who can hang with the guys
Down to earth, easy going, and fun! Yup, that's you: the friend everyone invites.
And your dependable too. Both for a laugh and a sympathetic ear.


Iallafall, igår var vi en runda i hemstaden och hann med att träffa både min pappa plus styvfamiljen, min älsklings familj och även våra kära barndomsvänner!
En riktigt trevlig dag precis som jag trodde att det skulle bli :)
Och så fick jag en god middag: pasta med ädelost- och skinksås. Och jag som vanligtvis avskyr ädelost tyckte riktigt mycket om denna hemgjorda sås!!! Tack A!

Nu försöker jag planera vad som ska hända under min sista semestertid; vi vill gärna åka någonstans med barndomsvännerna, det är lite av tradition att vi gör något ihop. Kanske Liseberg, eller kanske Ölands djurpark... Eller ska man bara åka över till Tivoli? Svårt beslut... Men vi kommer nog på något :)
Sen ska vi till IKEA och titta på nya sängar, behövs verkligen!
Fika med vänninan såklart, och shoppa med kollegan någon dag, och ännu en runda till hemstaden. Eller ja, jag vet inte varför jag kallar det hemstaden, jag har ju varit Malmöit i mer än halva mitt liv. Barndomsstaden är kanske lämpligare benämning?

Iallafall, nu känner jag att jag babblar så nu är det nog dags att lägga av :) (Plus att det åskar nu, så jag vet inte hur bra det är att sitta vid datorn...)

Ha det gött därute!

//J

PS Äntligen hittade jag något bra med allt mitt babblande och värdelösa vetande :D

Your Dominant Intelligence is Linguistic Intelligence

You are excellent with words and language. You explain yourself well.
An elegant speaker, you can converse well with anyone on the fly.
You are also good at remembering information and convicing someone of your point of view.
A master of creative phrasing and unique words, you enjoy expanding your vocabulary.

You would make a fantastic poet, journalist, writer, teacher, lawyer, politician, or translator.


Blogthings talar sanning ibland!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också en sån =)

Jonna sa...

Det låter bra :)