tisdag, juli 10, 2007

Fundering 66

Varför kan man inte ha semester jämt?

Det känns så jäkla underbart att äntligen vara lite ledig efter den helvetiska våren som varit!!!
Har fortfarande inte fattat det men det sjunker långsamt in att det är tisdag och jag behöver inte gå och jobba än på nästan fyra veckor :)

Min födelsedag blev lyckad;
Mitt i natten - när jag egentligen är född - fick jag min present av älsklingen: en mediaspelare (Creative Zen V Plus) som klarar att spela musik, video, bilder och lagra data. Den ligger mycket högt på topplistan över favoritpresenter någonsin :D Tack darling!!!
På eftermiddagen kom familjen med en massa presenter och så åt vi tills vi storknade. Vi hade fixat mat (pastasalladsbuffé) för ett helt regemente inklusive kakor, tårta och snacks :)
Jag fick en vas med färskplockade rosor, plastblommor i krukor (som kattena inte förstör lika lätt), vinställ, en flaska portvin, små skålar, pengar till ny säng (de kunde inte köpa presentkort som jag önskade mig eftersom vägen till IKEA var översvämmad) och min morbror hade skrivit en komposition till mig på sin flygel! Blev jätteglad för alltihop!!!
Lite senare kom min kollega och gav mig en jättefin tunika som vi hade tittat på under en lunchrast häromveckan plus ett presentkort på MQ. Mycket uppskattat :)
Efter sju droppade kompisarna in och där fick jag med presentkort på IKEA plus en korg med härligheter från Body Shop :)
Fick så mycket underbara presenter trots att jag egenligen inte hade önskat mig mer än IKEA-pengar :)
Festen pågick med grymt mycket mat och skratt här hemma fram till ett-snåret då vi åkte in till stan och gick på Buddha och fortsatte sedan till Étage när de stängde :) Vi hade verkligen skitkul! Var väl hemma vid halv sex på morgonen och då började jag städa men väckte naturligtvis älsklingen på köpet ;) Var nog inte helt nykter :)

I söndags kom våra barndomsvänner J&M (ett par där J är barndomsvän med älsklingen och jag har känt M sedan vi var fem resp fyra) och vi åt upp resten av festmaten och snackade hela kvällen :)
I måndags åkte vi en liten tur och visade upp Malmö för våra vänner, vi visade dem Kalkbrottet, Sibbarp och Västra hamnen där vi tog en mumsig fika. Efter en avstickare till Centralen, där jag köpte våra tågbiljetter till konserten Århus på fredag, så åkte vi till Mobilia och gick där ett par timmar :) Alltid kul när jag och M får shoppa loss ordentligt!
På kvällen åt vi grillat och snackade lite tills de körde hem vid nio. Det är så skönt att träffa sina gamla vänner i lugn och ro utan krav!

Idag har jag gjort så lite som möjligt och kommer nog fortsätta med det imorgon :)

På torsdag ska jag däremot träna och fixa danska kronor och packa inför vår lilla Danmarkstripp i helgen. Är helt uppspelt nu inför att få se Metallica :) Plus att vi får en liten minisemester med hotellövernattning :) Och jag behöver inte ens oroa mig för katterna eftersom min kära bror ska bo här och ta hand om dem :)

Så jag återkommer säkert med ett extatiskt inlägg på söndag eller nåt :)

Önskar er alla en härlig vecka!!!

//J

1 kommentar:

Anonym sa...

YES! Bara en dag kvar!!!