måndag, juli 23, 2007

Fundering 68

Vart tog mitt semesterväder vägen?

Nu regnar det igen, ca 50 mm hittills... Det blev nästan 90 då sist när jag klagade över monsunregn...
Jaja, i måndags var jag iallafall på stranden med min kompis från jobb och solade i tre timmar. Vi doppade fötterna och insåg att temperaturer under 20 grader går nog inte att bada i :) Inte för att jag fick någon färg, helt sinnessjukt! Menmen, skönt var det!
Resten av veckan har det varit hyfsat väder men mest växlande molnighet. (Haha, jag låter som en väderprognos :D)
I torsdags åkte jag med mamma och lillebror till Torekov och tog båten över till Hallands Väderö. För er som inte känner till denna vackra plats kan jag berätta att det är ett naturreservat ca 20 minuters båttur ut från Torekov och man ser hela ön från fastlandet. Det bor sälar och hästar och får och bin där :)
Mamma valde torsdagen eftersom det skulle vara bra väder, men tji fick vi, när vi åkte ut var det ca 15 grader varmt (KALLT) och rejält blåsigt. Och att åka en liten öppen träfärja då var en verklig upplevelse kan jag meddela :)
Det hjälpte inte precis att mamma hade kjol och jag hade linne och tunn kofta medan alla sjövana människor hade tjocka jackor...
Men hursomhelst klarnade det upp senare och vi såg mycket vacker natur och åt god fika och hade det allmänt trevligt, så jag måste säga att det var en lyckad utflykt!
I fredags skulle jag egentligen tatuerat mig men tatueraren ville skissa mer så det dröjer nog ett par månader till. Sånt är det ibland... Så jag spenderade dagen på balkongen istället eftersom solen gassade :)
På kvällen ringde våra kära vänner och frågade om ville ut och ta en öl, så det gjorde vi. Vi satt en stund på Centiliter & Gram och sedan drog vi hem till vännerna och drack hemmagjorda och mycket billigare drinkar ;) Snackade om lite ditt och datt och hade allmänt mysigt :D
Idag och igår har jag mest sovit och suttit och läst i solen på balkongen på dagarna och spelat Playstation på nätterna :) Jag och älskling var i stan i veckan och köpte lite nya begagnade spel. Så just nu plöjer jag igenom "Jonathan Strange & Mr Norell" av Susanna Clarke på dagarna och spelar "Jak II" och "Tomb Raider: Legends" på nätterna :)
Fan vad skönt det är med semester!
Nu måste jag snart gå och nanna lite eftersom vi ska till vår kära hemstad tidigt imorgon och hälsa på lite släkt och vänner, blir förhoppningsvis en toppendag! (Jag hörde dessutom rykten om att jag skulle bjudas på god middag hos de kokkonstnärliga ;))

Må gott och hoppas ni också har en skön sommar, vädret till trots!
//J

PS Nu har jag två veckors semester kvar, vart tar all ledigheten vägen?!

Inga kommentarer: