tisdag, juli 03, 2007

Fundering 64

Varför är mitt kaffe alltid slut i koppen när jag ska ta en klunk?

Nu är jag tillbaks på kontoret igen, bara fyra dagar kvar till semester och födelsedag :) Wunderbar!

Iallafall, resan då: Jag fick jobba i söndags förmiddag för att på eftermiddagen flyga till Sundsvall. Sen jobba lite i Härnösand när jag kom dit och sen var allt klart. Thank god!!!
Fick inte lika mysigt rum som sist men med bra utsikt, så det var väl helt okej. Käkade god middag på Hamnkrogen och sen tillbaks till hotellet och där slocknade jag ganska tidigt, trevligt :)
Tidigt igår morse blev jag hämtad av en taxichaufför som körde de dryga fyra milen på typ 20 minuter... *hjärtat i halsgropen* Men det var ju ingen trafik alls! Inga problem att hålla 130 då ju. Helskumt, stor motorväg och inga bilar?
Sen flög jag till Stockholm där jag fick spendera härliga fyra timmar med att sitta och vänta på min flight hem till Skåneland. *yay* - NOT!
Allting är JÄVLIGT dyrt på flygplanen och på flygplatserna, blir lika chockad varje gång. Sist var jag chockad över att en flaska vanligt vatten (icke kolsyrat eller smaksatt) kostade 20 spänn på planet.
Den här gången fick en gammal tant täcka upp för mig när det visade sig att jag fattades 20 spänn på planet och inte hade kreditkort... De tog ju inte vanliga betalkort... *pinsamt* Tack till tanten!!!
Ni får i uppdrag att gissa vad min fika på Arlanda kostade (detta var ändå på ett av de billigare fikaställena): liten smörgås av grovt bröd med köttbullar och rödbetssallad samt en liten juice och en vanlig kopp kaffe (Löfbergs Lila). Kom igen, gissa på! Svaret kommer i kommentarerna.

Nä, nu får jag väl jobba lite igen, om jag ska kunna ta någon semester i år får jag sätta lite fart tror jag :)

Ha en bra dag därute!

//J

PS Nej, jag är ingen gnällig pensionär (jag vet att det låter så i inlägget) men jag gillar inte att bli blåst, speciellt när jag märker att jag blir blåst (får stock/blir r*vk****ad) av stora sviniga monopolbolag! När man kommer innanför säkerhetskontrollen blir det dessutom automatiskt ÄNNU dyrare och som sagt, på planet är det ju SJUKT dyrt! Och så får man inte röka *morr*. Me not like airports. Kan man få "road-rage" så lider jag nog av "airport-rage".
Men me like själva flygandet för då kan man fotografera moln ovanifrån och se bilarna och husen bli mindre än myror :) Och så killar det ju gött i magen när man lyfter :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är första gången jag besöker din blogg. Och det första jag stöter på är en gissningslek! :D
Nu blir inte min lunch lika trist ju. Tack!
Hm, jag fnular på vad det kostade alltså.. Jag gissar på en 67 spänn? Eller överdrev jag för mycker nu?

Jonna sa...

Hej Petra, vad kul att du kommenterar min blogg redan på första besöket! :)
Nej, du överdrev inte; som ledtråd kan jag säga att det var dyrare än så.

Anonym sa...

Road-rage, airport-rage, liten-störig-kise-på-morgonen-rage etc. allt finns ;)

Jonna sa...

Meeen, vad tråkigt, bara en enda gissare... Iallafall, min lilla fika kostade mig alltså 103 kr!!! Etthundratre! Fattar ni att jag tyckte det var dyrt?! (Eller är jag bara en gnällig pensionär?)