onsdag, maj 09, 2007

Fundering 49

Varför blir det alltid PISSVÄDER när jag bestämt mig för att börja cykla till jobb igen och låtit bli att förnya mitt busskort??? Det blir jäkligt dyrt kan jag säga. Betala massa kontantbiljetter och trängas med halva stan som också blivit tvungna att åka buss för att det blåser storm/regnar/haglar... Blä!

Annars är livet bra ändå tycker jag :)

Var på konfirmation/15-årskalas för min plastbrorsa i helgen. Han var så duktig så :)
Det knepigaste var nog att prästen inledde välkomnandet med att meddela var nödutgångarna fanns. Precis som en flygvärdinna. Helkonstigt eftersom det är världens minsta kyrka. Men hela fyra nödutgångar fanns det.

Jag hade svårt att hålla mig för skratt eftersom jag hade skämtat med min hedning till karl (gått ur Svenska kyrkan) om att han skulle träffas av blixten när han klev in. Han fattade min tankegång och höll också på att börja skratta.
Vi höll också på att börja skratta åt psalmtexter eftersom vi lyckades tolka in en massa snusk i dem... Älsklingen klämde till med ett ljudligt "Jag trodde det bara var katolska präster som höll på med sånt" mitt i en psalm så att alla tittade. *fniss*

Som tur var lyckades vi hålla oss, men det gjorde inte en av konfirmanderna lite senare när hon skulle läsa upp en text. Den stackars tjejen bröt ihop i ett skrattanfall och blev tvungen att lämna över till sin kamrat. Undrar om hon verkligen är konfirmerad nu eftersom hon inte redovisade vad hon hade lärt sig?

Apropå skratta och konfirmation så blev jag utskickad från ett föräldramöte när jag gick och konfirmationsläste. Min mamma och jag skrattade så hysteriskt mycket och hon kunde inte ens titta på mig utan att bryta ihop. Jag fick ursäkta mig och gå på toaletten och skratta av mig så hon kunde lugna sig och de andra sura föräldrarna kunde sluta ge oss onda ögat.

Prästen hade berättat vad vi gjorde på vårt läger (gipsmasker av våra ansikten) och beskrev det så här: "Vi hade det så mysigt och det blev väldigt intimt när ungdomarna fick smörja in varandra med vaselin och lägga gladpack över."

Det slutade med att min mamma lyckades bita ihop, men hon exploderade senare av skratt mitt ute på en vältrafikerad gata här i stan och istället för onda ögat fick hon "stackars-psykfall-undrar-om-hon-är-farlig"-blickar :)
Stackars min mamma.

Nu ska jag lämna in handduken här och ta fram svetthandduken istället.
Ha det bäst!
//J

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det där garvade jag åt! Lustig älskling du har... ;)

Nja, jag gillar nog det här med tidig morgon och fri eftermiddag. Inte för mig själv givetvis, men samhället kan ju leva så! Däremot, om du håller dig väl med mig, ska jag som diktator se till att alla mina vänner får leva som de vill...
Så vakta tungan nu! :P

Anonym sa...

Självklart! Vad vill du ha jobb som? :P

Anonym sa...

och hon outar inte mig. jag vet inte varför hon tror det, men än så länge är det ingen som kommit på vem jag är...

tack för stödet!
kram =)

Anonym sa...

JA! Du kan få i uppdrag att hålla borta alla som vill ta reda på min identitet... :P
Jag tycker också att dte är enormt irriterande. Speciellt när de har fel! Det vore ju en sak om de verkligen lyckades avslöja mig, men detta är ju bara så störande...

kram