onsdag, maj 23, 2007

Fundering 54

Varför envisas alla med att berätta hur annorlunda jag ser ut?
Så jäkla konstigt kan det väl inte vara, eller? Undrar om det är bra eller dåligt?

Jag berättade för alla att jag skulle klippa håret kort, men det verkar inte som om det har sjunkit in... Har fått en del lustiga reaktioner på min nya frisyr, särskilt här på jobb :)

En kollega hoppade till och vände tvärt (???) när jag kom gående, och en annan skrek till av chock innan hon utbrast den kommentar jag fick höra hela dagen igår:
-Men guuuuud, vad fint det blev!!! (Såg jag verkligen så hemsk ut innan eller?)
De flesta sade att jag såg mycket vuxnare ut. (Gammal eller?!) En sade att jag såg ut att vara 15 år. (Barnslig?!) Vet inte hur jag ska tolka det där riktigt.

Men min kollega som ville skriva prostestlistor mot att jag skulle klippa av mitt långa hår sade faktiskt att det såg bra ut, så den komplimangen godtar jag :)

Själv är jag jättenöjd, har ju haft nästan likadan frisyr förut. Det känns så himla skönt, speciellt när jag klev ut ur frisersalongen och det var 27 grader varmt! Och älsklingen min gillar det, fast han hade nog tyckt om det ännu kortare :)

Ville bara rapportera min stora frisyrhändelse iallafall :)

Helgen var bra, som jag berättade tidigare grillade vi med A&P. M&J var också där och vi satt och spelade Monopol och drack vin och kände oss grymt (nästan ångestfyllt) vuxna. Men sedan löste P och J det genom att P filmade när J släppte sig och sedan sprang runt runt runt i trädgården, alltmedan P skrattade så att prillan nästan flög ikväg :D. Ytterst moget beteende eller hur? :)

I lördags sov vi hela dagen och tvättade hela kvällen.
Men i söndags fick vi fint främmande; J&M från vår hemstad kom och hälsade på. Det var jättekul, har bara träffats typ en gång sedan nyår. Så det blev en massa snack över kaffe och kakor i värmen på vår balkong.
Sedan släpade jag bort dem till utsiktstornet där de bygger Citytunneln så de fick se jättehålet i marken :)

Ikväll ska vi se Pirates... del 3 på bio! Både Johnny Depp och Orlando Bloom, inte illa ;) (Måste säga att jag gillar filmerna för underhållningens skull också!)

I helgen ska vi fira svägerskan som fyller 21! Ska bli mycket trevligt :)

Ha en forsatt bra vecka och hoppas att solen skiner på er också!

//J

3 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Hår sweet hår!
Själv har jag haft samma frisyr i snart 10 år. I olika längd bara. Varje gång det blir för långt så tänker jag "hm, var det inte bättre när det var kort?" och så klipper jag av det. Efter ett tag tänker jag "hm, funkade jag inte bättre med långt hår? bäst att spara ut!" osv.
Jag borde blogga om det här. Verkligen. Det känns som om det ligger en liten hög undertryckt ilska här och bubblar. Ta!

Jonna sa...

Men så är det ju, man sparar ut och sen tröttnar man och klipper av och sen börjar man om igen. Haha, ja skriv gärna om det!

Päm sa...

ja håret blev verkligen fin fint!! funderar på om jag ska sno dina skor med haha! tack så mcyket för presenterna igen! ska nog dra ut på stan snart och handla upp dom haha!