fredag, maj 18, 2007

Fundering 53

Varför kan jag inte uttala "kiropraktor" utan envisas med att säga "kiropraktiker"?

Iallafall, ännu en ny upplevelse; jag var hos kiropraktorn i tisdags. Det kostade 400 spänn men det visade sig vara värt varenda krona för nu är jag nästan helt bra :) *yay*
Först intervjuade han mig om var "ontet" satt och så fick jag böja mig åt alla omöjliga håll. Sedan bad han mig ligga ner på sidan på britsen och så hävde han sin kroppstyngd på min rygg och så sade det "knak/pang". Typ. Sen fick jag vända mig om så han kunde göra samma sak på andra sidan. Sedan berättade han för mig att det var ett onormalt ryggskott. Inte ens vanligt jävla ryggskott kan man få! Efter det kändes det bra men efter ett par timmar fick jag svinont igen så jag tog två piller och somnade klockan sju (!) på kvällen. Sen sov jag nästan tolv timmar i sträck och när jag vaknade var nästan allt det onda borta :)

Apropå att känna sig gammal efter att ha fått ryggskott så gjorde jag testet på den här sidan:
Namn: Jonna
Datum: 2007-05-18
Ålder: 26
Vuxenpoäng: 18.9
Uppskattad ålder : 34

34!!! Vad fan! Jag som är så himla barnslig, tyckte jag. Och jag som var ute och ölade med kollegorna i onsdags kväll fick uppmaningen att dricka mer öl av det dumma testet! Räcker inte fem öl och en shot och en drink? Är inte det omoget?
Vi hade iallafall jättekul, så länge min rygg orkade. Kul att se sina kollegor berusade :)

Igår (när jag hade skakat av mig bakfyllan) så åkte vi hem till J&M och hälsade på i deras zoo :) De hade utökat menageriet med en liten chihuahuavalp som var något av det sötaste jag har sett :) Men jag är ingen hundmänniska, jag kan gärna kela med voffsingarna, bara jag slipper gå ut med dem när det spöregnar klockan sex på morgonen :)

Ikväll ska vi på grillfest med A&P, mumma :)

Sen blir det en vilohelg för resten av slanten!

På måndag bär det av till frissan för avkapning av håret, ska bli kul!!!

Ha en skön helg!

//J

9 kommentarer:

Aradia sa...

Jag fick samma vuxenpoäng som du... helt j*vla illa!

Lilla Duktig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Duktig sa...

Jag säger ju det! Människan som skapat testet har rökt lim.
Så det så.

Päm sa...

haha jag fick uppskattad ålder 23.9 typ 13 poäng lr ngt.. men de sa till mig att tagga ner lite med och festa mer och flytta ihop med några kompisar och åka till hultsfred... hmm jag efstar mkt jag bor med 3 av mina kompisar och jag ska till hultsfred... det dära testet stämmer nog inte hahahahahahhaha!

Jonna sa...

Men Aradia då... Du får ju faktiskt skärpa dig, du är ju fortfarande ung ;)

Lilla Duktig: Ja, eller käkat svampar eller nåt...

Päm: Hmmm, som sagt, det är nog något fel på testet...

Anonym sa...

Yes gumman, du missade det tyvärr... vet inte om det går i repris, men håll ögonen öppna!! Det är DEFINITIVT värt att se!!!

kram

Anonym sa...

Testing testing. Jovisst kan man lämna kommentarer även om man inte är Blogger-medlem.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Ålder: 34
Vuxenpoäng: 20.4
Uppskattad ålder : 38

tror inte man kunde få yngre än sanningen utan att ljuga!

Jonna sa...

Nej, det verkar inte så, en jämngammal kompis till mig blev 42!
Det var förresten jag som testade ovanför :)