söndag, februari 04, 2007

Fundering 24

Kan kattungar ha ADHD/damp?
För isåfall har nog Emmy det... :) Har precis plockat ner henne ur blomkrukan för sjuttioelfte gången. (Inatt fick jag dammsuga efter midnatt eftersom hon välte ner en kruka; grannarna blev nog överlyckliga - precis som jag...)
Hon gick då över till att bita mig i armen för att sedan fara iväg som en raket genom hela lägenheten för att sedan göra något otillåtet i ett annat rum och sedan ge sig på Ronja och bita henne i svansen. *pust* Till sist var hon tvungen att få en time-out i fem minuter för att lugna sig och det hjälpte väl lite, men ibland blir man tokig! Men hon är sååå go när hon sover eller kelar iallafall ;) Hon försökte hoppa in i ugnen när jag grillade kyckling tidigare dessutom, det var nära att det blev grillad katt istället! Mitt hjärta har fortfarande inte saktat in... Och på måndag ska bägge monstren till veterinären så det blir till att bada och klippa klor på Ronja imorgon. Kan nog bli spännande, hehe :)

Idag har vi haft en riktig slappedag, den första på länge, det har varit full rulle de senaste helgerna så det kändes underbart att bara få göra vad jag kände för!

Vi sov till tolv, åt en god frukost, duschade och gick sedan en riktig långpromenad :) Solen sken från en klarblå himmel och termometern visade 8+ :D

Vi gick bort till och upp i utsiktstornet för att titta på tunnelbygget. Alltid lika läskigt att klättra upp i byggnadsställningen, har inte höjdskräck annars men när man känner tre våningars byggställning vibrera under en så blir man av någon anledning lite nervös...
Det är fascinerande att se borrmassorna komma ut på löpande bandet, och vi såg den nya borren som inte hunnit in under jord ännu.

Tänk att om mindre än två år så har de grävt sig under hela Malmö city! Idiotiskt mycket skattepengar går åt för att ordna fram en "tunnelbana" som har tre hållplatser och ska förkorta restiden till Köpenhamn med några minuter... Men imponerande bygge iallafall. Det mest positiva är väl att de ska bygga en massa nya områden här ute, för att inte tala om den nya arenan och naturligtvis ser jag fram emot shoppingcentret :)

Iallafall, när vi kom hem så fikade vi och sedan har jag spenderat dagen med att komma ikapp med veckans Sydsvenskan samt fackets tidning och Illustrerad vetenskap (fast där ligger jag fortfarande tre nummer efter) och så har man slötittat på tv.
Åh, de visade förresten Dirty Dancing idag som är en favoritfilm sedan mellanstadiet! *sentimental*

Zappade över till Melodifestivalen lagom för att höra vilka som gick vidare, tyckte både Anna Books och Tommy Nilssons låtar sög... Elin Lanto sjöng inte alls bra och de andra låtarna hörde jag tyvärr (eller kanske lyckligtvis?) inte tillräckligt mycket av för att bilda mig en uppfattning om.

Jag är nog bakåtsträvare när det gäller Melodifestivalen; jag tyckte det var bättre med en enda tävling. Det blev liksom mer spännande och mer fest då.

Jag gillar inte att de försöker blåsa tittarna på så mycket pengar heller: jag menar, om man röstar alla gångerna så blir det minst tolv gånger!!! Hur många miljoner drar de inte in på det då? Vad i hela he-e ska de då med tv-licensen till?! Kör några liknande tävlingar och sug ut de stackars tittarna så kan de ju slopa licensen helt!

Usch, nu blev jag helt uppjagad, ville ju bara berätta att jag har haft en skön dag :)
Nu ska jag surfa vidare och sedan lägga mig. Ha en fin söndag!
//J

Inga kommentarer: