torsdag, februari 15, 2007

Fundering 31

Varför är jag så fruktansvärt morgontrött?

Förutom då att jag aldrig kan sova, så är jag dessutom fantastiskt svår att väcka när jag väl sover.

Jag har, för att kunna vakna, följande hjälpmedel (som inte alltid hjälper!) :
  • 1 radioklocka som ringer var 10 minut,
  • 1 mobiltelefon som ringer var 10 minut,
  • 1 mobiltelefon som tillhör min älskling som ringer när jag verkligen måste börja pallra mig upp samt
  • 1 älskling som då petar på mig och säger åt mig att vakna.
  • Dessutom har jag 2 katter som jamar och springer runt i sängen och lever om eftersom de vet att de ska få mat och kanske lite bus när de har lyckats släpa upp matte.
Ett stående skämt i vår familj på julafton är när de visar när Kalle blir väckt så här:


"Men Jonna, där är ju du, en sån där ska du få av oss nästa år, haha"
Hopplös är vad jag är...

Igår berättade min sambo att jag hade suttit på sängkanten och tryckt på väckarklockan samt mobilen och sedan bara fallit raklång ner i sängen och fortsatt sova. Han vaknade då och väckte mig och då var det fem minuter tills jag skulle börja jobba...

Och alltid är det krångel med bussarna... Eftersom jag bor vid en start/ändhållplats så tror man ju att bussarna ska gå i tid därifrån men neeeeeeeeej, inte då!
Igår t.ex. tittade jag i papperstidtabellen och såg att det skulle gå en buss 18 minuter över. Sprang dit och var där en minut innan. Stannade och väntade... och väntade... och sen tittade jag på tabellen som satt uppsatt på stolpen. Då visar det sig att den tabellen anger en annan tid; nämligen 16 över. Nu fick jag stå där i tio minuter extra för att slutligen komma 45 minuter försent till jobb...

Imorse tog jag en hyfsat tidig buss (ändå för sen för jag skulle hinna i tid till jobb, men med kanske bara en akademisk kvart som följd) och naturligtvis kör han i 20 km/h istället för 60 som de brukar ligga i här i stan. Så det slutar med att vi blir omkörda av nästa buss... Jag kommer alltså fram efter 25 minuter. Bussen ska ta en kvart. Och så här är det varje jävla morgon *suck* Hata Skånetrafiken!
Jaja, nu har "kräkt av mig" (som min kollega säger) och kan återgå till arbetet.

Fast jag måste ändå erkänna att jag är på bra humör idag, eftersom jag och älskling hade det så mysigt igår, det är svårt att vara sur och gnällig då :)
Han kom och hämtade mig på jobb och sen gick vi ut och åt väldigt mycket och väldigt gott. Och senare på kvällen fick jag massage :) *Kärlek till min älskling*

Ha en bra dag!
//J

PS Vi kom hem i lagom tid igår för att jag skulle hinna se slutet på "Men in trees" på trean. Den verkade hyfsat kul, var det nån som såg hela och kan berätta hur den var?

2 kommentarer:

A L V A S - P A P P A ! sa...

hoppa du i säng i tid då?! det har jag problem med ibland.

har ju bussat i malmö ett tag nu, kanske har sprungit på varandra vem vet. men bussar i mö är ett jäkla gissel iaf!

Jonna sa...

Njae sent blir det väl, oftast somnar jag inte före tolv-ett men jag går och lägger mig minst en timme innan jag somnar. Vilket är det verkligt störande momentet.
Ja, usch, bussarna här i stan är otroliga. Tur att det ändå finns såpass många trevliga chaufförer trots allt de får stå ut med! Haha, jag åker ju mycket buss så vi har säkert suttit i samma buss någon gång :) Men jag vet ju inte hur du ser ut!