söndag, februari 18, 2007

Fundering 32

Varför går helgen så himla fort?

Tiden går bara fortare och fortare, det där uttycket förstod man ju inte när man var liten men nu är det ju självklart.
Pratade om det med A&P när de var här en sväng i fredags, hur länge de respektive vi varit tillsammans, och hur länge vi jobbat på våra arbetsplatser jag och P. Sjukt, var slutsatsen vi kom fram till, hur tiden bara rusar på. "Time marches on" som Metallica säger :)

Iallafall, det har varit en bra helg, förutom att träffa A&P i fredags så hann vi med att storstäda och äta god middag :)
Igår var vi på min styvpappas 50-årskalas, vilket var mycket trevligt. Älskar att träffa familjen, speciellt när min bror och morbror är där, eftersom jag träffar dem alldeles för sällan.
Idag har vi bara sovit och tagit det lugnt och nu måste jag väl snart gå och lägga mig...

I veckan håller jag tummarna för att det går bra för min älskling när han ska på intervju för en utbildning han sökt i Helsingborg. Nu måste det lossna för honom snart, han har inte många dagar kvar att stämpla.
Dessutom vill vi ju åka på semester i år så då behövs ju pengar! (Hittade en tvåveckors thailandresa för under 20 000 - för oss båda! Ska kolla hur mycket vi behöver betala nu respektive senare *spännande*)
Som sagt, håller tummarna hårt!
Själv ska jag på magnetröntgen i veckan för att se om de ska operera mina käkleder, att ligga tyst och stilla i en timme tidigt på fredag morgon är väl inte jättekul men bättre än att vara på jobb :)

Nä, jag får väl slita mig och krypa till kojs...
Ha en trevlig vecka!
//J

PS Var det någon mer än jag och min sambo som tyckte att Måns Zelmerlövs bidrag i Melodifestivalen påminde starkt om ett s. k. strandraggar-bidrag från någon öststat? Alltså, låten var väl okej men framförandet (dans och posering) var ju pinsamt!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha din stackare...jag känner mig riktigt lyxig som har sportlov nu faktiskt! Hoppas det går bra att sova på lördag iaf... =)

A L V A S - P A P P A ! sa...

kan man inte köpa MYCKET billigare rena flygbiljetter (typ 5-6000kr) o sen fixa boende för nästan ingenting?

Jonna sa...

Jo, det kan man säkert, men vi har aldrig varit i Thailand så vi tar i så fall det säkra före det osäkra. Men nu verkar det bli något närmare resmål till sommaren eftersom min sambo troligen kommer att studera under hösten... Men tack för din input!