tisdag, februari 06, 2007

Fundering 26

Varför måste lillkisen alltid putta ner min mobil på golvet, och allmänt föra oväsen, tidigt på morgonen (d.v.s. innan jag måste gå upp)?
Jag spår att min mobil kommer att råka ut för "death by cat" i en inte alltför avlägsen framtid :)
Älsklingen blev vansinnig på oväsendet imorse och slet sönder hennes skramlande boll! *skrattar* Och ändå skulle hon leka med de två delarna, som naturligtvis fortfarande skramlade! Tur att de har massor av andra bollar och snören och diverse leksaker kvar, men det går åt en hel del därhemma :)

Besöket hos veterinären igår gick jättebra, båda är nu vaccinerade och friskförklarade. Ja, även tjockisen, han sa att hon var fullt frisk förutom övervikten men att den inte påverkade henne så mycket, hon har bra puls och andning osv :) Helt fascinerande var att han vid första ögonkastet på Emmy sade "jaha, fem månader gammal". Hon fyller fem månader imorgon... Och sedan varnade han för att hon snart kommer bli ännu jobbigare, dvs snart kommer hon börja löpa. Då är det dags för snipp-snipp iallafall, stackars liten!

Överhuvudtaget ingen ork/lust att jobba idag, speciellt inte när man blir idiotförklarad inför halva företaget trots att man jobbar hårt på att rätta till sitt (erkända och ursäktade) misstag. Men jag är faktiskt inte ens irriterad, bara oinspirerad.

Men jag kan knappast somna på soffan när jag kommer hem, det är ju en speciell tv-tisdag idag: Ikväll har Gilmore Girls säsongspremiär på Kanal 5, och direkt efter det är det säsongsavslutning på Grey's Anatomy!!! :D
Stör mig inte mellan 20 och 23 ikväll alltså.

//J

Inga kommentarer: