måndag, februari 05, 2007

Fundering 25

Varför heter det "Goddag yxskaft"?
Ett mycket bra uttryck iallafall som påminner mig om min mammas och mitt eget sätt att jämt vända på ord och säga fel saker :)
Exempel från den senaste tiden:

Jag (skriver meddelande till min älskling): "mitt hår är helt statistiskt idag" [beroende på att jag suttit i 8 timmar med att ta fram statistikrapporter, samtidigt som mitt hår svävat runt mig som en gloria av statisk elektricitet]

Jag till mamma i telefon: "Då ses vi sen, och förresten, brorsan kommer också."
Mamma: Jaså, vad synd...
[hon fick för sig att jag sa "brorsan kommer inte"]

Jag till mamma: Åh, jag blir tokig på att jag har fått så mycket finnar på ryggen, det kliar och gör ont!
Mamma: Då får du väl säga till din chef att skaffa dig ett höj- och sänkbart skrivbord. (!)
[hon hörde bara "ont" och "ryggen"]

Och min underbara älsklings kommentar när jag berättar: "Nog visste jag att du har fått finnar på ryggen, men att de var så stora att de behövde egna höj- och sänkbara skrivbord visste jag inte"

I alla fall, vi har mycket roligt i familjen :) Nu måste jag återgå till arbetet så för en gångs skull blev detta ett kort inlägg :)

You Are Pretty Logical

You're a bit of a wizard when it comes to logic
While you don't have perfect logic, you logic is pretty darn good
Keep at it - you've got a lot of natural talent in this area!

Där ser ni! Ni som brukar anklaga mig för att vara ologisk. (Och nej, detta inlägg är inte alls ologiskt.)

Och apropå goddag yxskaft, ibland är det nog kul att vara lärare :) Jag fick mig dagens hittills största skratt iallafall!

Inga kommentarer: